<span>Jednoduchost</span>žádná zbytečná administrativa

Jednoduchostžádná zbytečná administrativa


Jen stručný ceník bez složitých příplatků. Cenu za přepravu spočítáte snadno sami.

<span>Rychlost</span>zítra do 12:00 doručeno

Rychlostzítra do 12:00 doručeno


K zákazníkovi dorazí zboží stejně rychle, jako byste sídlili v Německu.

<span>Cena</span>jako za přepravu po Německu

Cenajako za přepravu po Německu


Žádné další příplatky za překročení neexistující hranice, ani další navyšování ceny za přepravu.

Co čeká logistiku v roce 2019?

Rok se s rokem sešel a nastala chvíle pro předsevzetí, představy a prognózy pro následujících dvanáct měsíců. Vývoj a novinky nás čekají také v logistice, a to jak v B2B, tak v B2C sektoru. Co nás v blízké budoucnosti čeká a nejspíše nemine?

Zrychlování

Nároky na co nejrychlejší logistické služby jsou čím dál tím větší. V rámci České republiky a zejména hlavního města si již zákazníci zvykají na tzv. same-day delivery a brzy jej přijmou jako standard. Jde o trend, který je patrný na B2B i B2C trhu. Zvyklostí už je i to, že je zákazník informován o přesném čase doručení a svou zásilku může sledovat online. Nemusí tedy na daném místě dlouho čekat, aniž by měl jistotu, že se dočká. Čas je pro nás čím dál cennější a nechceme se o něj vzájemně okrádat.

Sdílená ekonomika

Trend sdílené ekonomiky se zrcadlí i v logistice. Oblíbené jsou a dále budou hlavně sdílené sklady, kde mohou spolupracovat klidně konkurenční společnosti, sdílet zde zaměstnance a společně dovážet také do prodejen. Za předpokladu správně nastavených podmínek se může jednat o velmi efektivní způsob spolupráce.

Důraz na ekologii

Ekologické smýšlení přijímá čím dál tím větší část společnosti. Automobilová doprava vždy byla a bude jistou zátěží pro životní prostředí, ale cílem je tuto zátěž co nejvíce snížit. Za účelem dosažení co nejmenší ekologické stopy je potřeba optimalizovat trasy, k čemuž již dnes lze využít moderní technologie. Dále jsou samozřejmostí auta splňující emisní normy. Blízkou budoucností a v některých případech i přítomností logistiky jsou auta na elektřinu, jejichž nedostatkem je prozatím nízká kapacita na dlouhé trasy. Odesílatelé zásilek kladou důraz také na šetrné balení a snaží se například o možnost opětovného využití balicích materiálů.

Robotizace skladů

Nedostatek pracovních sil a neustálý vývoj technologií společně přispívají k postupnému využívání inteligentních zařízení v provozu skladů. Kromě přístrojů, které jsou schopné autonomně manipulovat s předměty, přesouvat a ukládat je, jsou postupně zaváděny také drony. Jejich využití při samotném doručování je také kvůli nedostatečné legislativě zatím ve vzdálenější budoucnosti, ve skladech je však možné je využívat již nyní, a to například k inventurám.

Autonomní vozidla

Je to tak trochu sci-fi, ale ve velmi blízké budoucnosti se nejspíše budeme čím dál tím častěji v logistice setkávat s autonomními vozidly, zejména kamiony. Autonomní kamiony bez řidiče už například jezdí v Německu mezi Mnichovem a Norimberkem, zatím nejezdí samotné, ale jsou součást dlouhé konvoje kamionů, které řidiče mají, a jejich výhoda je zejména v šetrném užívání paliva a vysoké bezpečnosti, kterou neohrožuje lidský faktor.