<span>Jednoduchost</span>žádná zbytečná administrativa

Jednoduchostžádná zbytečná administrativa


Jen stručný ceník bez složitých příplatků. Cenu za přepravu spočítáte snadno sami.

<span>Rychlost</span>zítra do 12:00 doručeno

Rychlostzítra do 12:00 doručeno


K zákazníkovi dorazí zboží stejně rychle, jako byste sídlili v Německu.

<span>Cena</span>jako za přepravu po Německu

Cenajako za přepravu po Německu


Žádné další příplatky za překročení neexistující hranice, ani další navyšování ceny za přepravu.

Regulace cen balíkové dopravy = zvýšená poptávka v ecommerce?

Na Logistika Ihned vyšel článek o blížící se regulaci cen za dopravu ( https://logistika.ihned.cz/c1-66178020-eu-chce-kvuli-vysokym-cenam-zkrotit-preshranicni-balikove-sluzby-proc-regulovat-rostouci-byznys-ptaji-se-dopravci ). Jen pro zamyšlení: pokud chce eshop dodávat do zahraničí, tak potřebuje konkurenceschopné ceny za dopravu, bez toho moc neprodá. Tuzemské eshopy nejčastěji vyvážejí do sousedních států, případně států východní evropy (DE, SK). Pro představu Sportissimo do DE – 3,99 EUR, Alza – 4,69 EUR, Notino – 3,95 EUR. Pak se člověk pozastaví nad tím, kde je potřeba té regulace? Na delší vzdálenosti? Pokud potřebuji doručovat něco do Španělska, pravděpodobně už to delší cesta (= vyšší náklad na převoz) balíku je. Potom asi lze očekávat i o něco vyšší ceny, než za domestic dopravu.

Momentálně se na trhu dají nalézt řešení konsolidace a převozu přes hranice na lokálního dopravce, za co nejnižší cenu. Co mají ale tyto přepravy společného? Pomalé doručení. Ve většině z nich trvá doručení dopravci 2-3 dny (do DE!). Pokud si dá eshop na vyskladnění a zabalení 1 den, je celková dodací lhůta 3-4 dny (skoro 1 pracovní týden). Pokud se pak eshop srovnává s konkurencí ve státě určení, která za stejnou cenu dodá za 1, max. 2 dny… ano pak lze tvrdit, že cena za dopravu není konkurenceschopná. Samozřejmě doprava nebude jediný faktor – je potřeba si odpovědět na otázku: proč chce zákazník nakupovat v jiném státu? Co je jeho motivace? Cena, exkluzivita zboží, důvěra ve značku / eshop? Je tedy cena za balíkovou dopravu a její regulace klíčem k posílení ecommerce businessu? I v době, kdy do sousedních států již vyvážíme za konkurenční ceny (ale ne konkurenční rychlostí)?

Mnohým dopravcům v současné době silně chybí lidé v autech i na překladištích. Neustálý tlak na cenu nutí firmy do hledání způsobů, jak hlídat náklady, které se často mohou projevit směrem k zaměstnancům (nízké platy, nesmyslné přesčasy za volantem). Já znám ekonomickou poučku takto: při vysoké poptávce se ceny začínají z dlouhodobého hlediska mírně navyšovat, obzvlášť při nedostatku zdrojů, tak aby se prostředí “narovnalo”. Momentálně něco takového probíhá na hypotečním trhu a trhu s nemovitostmi. Opravdu je tedy v současné době další tlak na ceny balíkovek potřeba?

Autor: Přemysl Lukeš