<span>Jednoduchost</span>žádná zbytečná administrativa

Jednoduchostžádná zbytečná administrativa


Jen stručný ceník bez složitých příplatků. Cenu za přepravu spočítáte snadno sami.

<span>Rychlost</span>zítra do 12:00 doručeno

Rychlostzítra do 12:00 doručeno


K zákazníkovi dorazí zboží stejně rychle, jako byste sídlili v Německu.

<span>Cena</span>jako za přepravu po Německu

Cenajako za přepravu po Německu


Žádné další příplatky za překročení neexistující hranice, ani další navyšování ceny za přepravu.

Na co si dát pozor při expanzi do Německa?

Německo je hospodářskou velmocí. Těmi, kteří zde často plánují a provádějí expanzi, jsou nejen provozovatelé e-shopů, ale i mnoho výrobních či distribučních firem. Důvodem jsou často nižší ceny, které jsou stále výhodné i při připočtení dopravy ze zahraničí. Na co si při expanzi do Německa dát pozor?

Rychlost a spolehlivé služby

Základní charakteristikou německého zákazníka je, že si potrpí na kvalitu a nerad čeká. Pověstná německá dochvilnost je patrná zejména u zákaznické podpory, kde platí pravidlo 80/20, které říká, že 80 % hovorů musí být přijato do 20 sekund. Podobně je na tom také logistika, kdy zákazník očekává zboží ideálně do druhého dne. Vysokou úroveň logistických služeb v Německu potvrzuje průzkum Connecting to Compete Světové banky, který v loňském roce označil logistiku v Německu jako nejvýkonnější v rámci cla, infrastruktury a kvality logistických služeb.

Rychlé doručení může být vaše konkurenční výhoda

V Der Kurier se na doručování do Německa specializujeme. Na náročnost německého zákazníka jsme připraveni, a proto nerozlišujeme mezi expresním a ekonomickým dodáním. Namísto toho doručujeme všechny zásilky bez rozdílu do poledne druhého dne za podmínek německého dopravce. Díky tomu můžete v rámci zákaznických služeb udělat výhodu z rychlosti doručení a získat tak odlišení oproti Vaší konkurenci.

„Šprechtit“ se vyplatí

I když velká řada Němců nemá problém se domluvit jinými jazyky, nejlépe uděláte, když jim nabídnete komunikaci v jejich mateřštině a německy s nimi budou komunikovat také zaměstnanci na zákaznické podpoře. Mnoho distribučních či výrobních firem pak volí přístup na německý trh pomocí prostředníka.  Je na místě předcházet tomu, aby se zákazník cítil nepochopený a ztracený, protože po takové zkušenosti se, vzhledem k velké nabídce jiných možností, zákazník může obrátit na konkurenci.

Pravidla jsou od toho, aby se dodržovala

K vybudování důvěryhodnosti zcela zásadním způsobem patří dodržování místních pravidel – pečlivé dodržování práva by mělo být naprostou samozřejmostí. Velkým tématem je i ochrana soukromí, která má na německém internetu delší tradici než nové celoevropské GDPR.

Správné partnerství

Ve chvíli, kdy se rozhodnete své zboží nabízet v Německu, volba správného partnera doprovodných služeb je naprosto zásadní. Například nabídka platby se zdá na první pohled jako naprosto triviální záležitost, kterou není třeba lokalizovat. V Německu ovšem patří mezi nejoblíbenější způsoby placení po internetu Paypal, v B2B segmentu pak bankovní převod.

Pokud do Německa doručujete a přemýšlíte, jak se odlišit od konkurence nebo chcete do Německa začít posílat, napište mi zprávu. Možnosti s vámi rád na dálku probereme.

Zdroj:

https://openknowledge.worldbank.org/handle/10986/29971

autor: Přemysl Lukeš