<span>Jednoduchost</span>žádná zbytečná administrativa

Jednoduchostžádná zbytečná administrativa


Jen stručný ceník bez složitých příplatků. Cenu za přepravu spočítáte snadno sami.

<span>Rychlost</span>zítra do 12:00 doručeno

Rychlostzítra do 12:00 doručeno


K zákazníkovi dorazí zboží stejně rychle, jako byste sídlili v Německu.

<span>Cena</span>jako za přepravu po Německu

Cenajako za přepravu po Německu


Žádné další příplatky za překročení neexistující hranice, ani další navyšování ceny za přepravu.

Je doprava jen nutný náklad?

Objemy přeshraničně zasílaného zboží jsou stále na vzestupu a ještě nějakou dobu tomu tak pravděpodobně bude. Zároveň se čím dál více zrychlují všechny procesy a zákaznická očekávání se také neustále zvyšují. Majitelé firem by tak měli zvážit všechny aspekty svého podnikání, aby nejen získali nové zákazníky, ale také si udrželi ty stávající. Distribuční cesta je vedle produktu, propagace a ceny jednou ze základních součástí marketingového mixu, a tím pádem je pro podnikatele důležité ji nepodcenit.

Výběr vhodného dopravce je pro decision makery zásadní, protože se velmi lehce může stát, že z důvodu nekvalitní dopravy neklesne v očích zákazníka dopravce, ale právě firma, která nedokázala lepší dopravu zajistit. Je dobré si uvědomit, že dopravce funguje jako zásadní část řetězce. Mnoho obchodníků bere dopravu jako nutné zlo, které je potřeba zajistit, ideálně co nejlevněji, ve skutečnosti se však jedná o faktor, který může mít zásadní vliv v konkurenčním boji.

Dejte zákazníkům na výběr

Důležitým pravidlem je nabídnout zákazníkovi více možností dopravy, protože potřeby příjemců se mohou lišit. Zákazníkovi je dobré dát vybrat z více možností, která nejvíce vyhovují jeho preferencím. Např. levnější doručení, dražší termínovaná doručení nebo doručení na odběrová místa v případě doručení soukromým osobám. Firma, která nabízí jen jednu možnost, může o některé zákazníky zbytečně přijít. Vzhledem k tomu, jak se procesy v současnosti zrychlují, je vhodné hledat, co možná nejrychlejší doručení, ale zároveň i ekonomické řešení.

Vrácení zboží

Každý zákazník by měl mít možnost zboží vrátit, a hlavně být srozumitelně informován o tom, jak proces vrácení funguje. Strategie vracení zboží se začala více řešit spíše v posledních letech s nástupem ecommerce. Např. v oboru B2C v Německu je celkem běžné, že se zboží vrací na účet odesílatele a koncový zákazník neplatí nic. To může být pak zásadní náklad např. pro odvětví s oblečením, kde se vratkovost pohybuje na velmi vysokém procentu.  V rámci b2c by měl obchodník proces vrácení co možná nejvíce ulehčit. Nejlépe rovnou přiložit štítek k vrácení. Další kapitolou je pak opětovné přijetí na sklad a zaskladnění zboží. Toto téma by jistě vydalo na další článek.

V rámci b2b může být situace o něco jednodušší. Jelikož se vyzvedává ve firmách, je vyzvednutí zásilky o něco jednodušší. Často se tedy v praxi setkáváme, že odesílatel zajištuje u příjemce vyzvednutí např. zde z ČR. Náš kurýr v Německu zboží vyzvedne a další den ho doručujeme k odesílateli.

Transparentnost

O podrobnostech všech výše zmíněných bodů je třeba zákazníky vždy vhodně informovat. Všechny zmíněné faktory naznačují, že doprava je důležitou součástí provozování Vašeho podnikání, která může mít poslední slovo při zákazníkově rozhodování. Zákazníka totiž neuspokojíte ani sebelepším produktem, pokud mu jej nedoručíte na správné místo ve správný čas. Pokud chcete poskytnout své podmínky zákazníkům co nejtransparentněji, žádejte takové podmínky od svého dopravce.